Tisdag, morgon, Lund.

Morgonsms:

"Godmorgon! Mellan kl 09.00-09.15 kommer frukost vara uppdukat
på châteauens 6 vånings vänstra flygel. Det bjuds på en enklare måltid
bestående av kaffe, mackor, keso(?), havregryn och halvt färdigkokta ägg.
Anmälan sker senast 09.14 genom att meddela kocken.
Vi har även väckning som kommer ske om 15 min!"


Nu har vi diskuterat frukostens betydelse och kommit fram till att den inte har så stor betydelse för någon av oss om vi får säga vad vi anser (betydelse i den bemärkelsen att kroppen fysiskt klarar av att ta sig igenom dagen utan den, inte betydelse på det sättet att den inte betyder något). Jag älskar frukostar för att de är så chill. Jag kan längta efter en mysig frukost redan när jag går och lägger mig kvällen innan. Jag försökte förklara för Isa, som inte alls förstår poängen med frukostar, hur idylliskt det är i mitt huvud att gå upp tidigt och sitta i en stor tröja och dricka kaffe och bara prata om ingenting. Jag har våren på mig att lära henne tycka om frukostar. Tills dess att hon gör det kan jag bara tacka henne för att hon försöker. För att hon går upp på morgonen och dukar fram allting och sedan håller mig sällskap så att i alla fall jag får känna på vardagslyxen.
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0