När städa inte är prio nummer ett.

Idag hade jag en sen föreläsning så jag tänkte att jag skulle städa på mitt rum innan. Problemet var att det var alldeles för stökigt. Eftersom jag sitter halva städtiden framför datorn var det inte så konstigt att jag spillde mjölk över den när jag städade, facebook:ade och åt frukost på samma gång. Jag kanske inte är en sådan wonder woman som jag tror att jag är. Mjölken var i alla fall droppen för min kassa städning, jag gav upp.
Istället hårtorkade jag datorn lite (den slocknade efter att mjölken spridit sig över tangentbordet). Linnéa har lärt mig att hårtorka sådant jag spiller vätska över (kameror, mobiler, datorer) och det slog mig idag att det är förvånandsvärt att det faktiskt fungerar med tanke på att hårtorken blåser mjölken längre in i datorn (i det här fallet). Blåser man riktigt länge kan jag köpa att all vätska kanske avdunstar men så länge blåser jag inte. Idag blåste jag tills dess att jag inte såg mjölken längre, det man inte ser har man inte ont av, right?
Det blev tjatigt och konstigt att skriva om mjölken. Jag hoppas ni förstår, det är viktigt för mig att ni gör det.
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0