Tröttare än tröttast.

Planen var ju så bra! Jag skulle sova tidigt första kvällen efter att ha behövt gå upp mitt i natten i en vecka för att mjölka. Sova ut lät fint. Men så gick jag över till Linnéa igår kväll och timmarna med sömn går att räkna på en hand, en hand utan tumme till och med.

Nu sitter jag på ett tåg utan bord och mugghållare. I handen håller jag en stor bryggkaffe med mjölk. Jag är så trött. Jag somnade nyss och vaknade av att jag hällde kaffe i mitt knä. Det blev himla pinsamt och jag försökte låtsas som att jag gjorde det lite halvt med flit. Jag förstår inte varför, för egentligen borde det vara vettigare att somna och råka spilla över sig själv än att medvetet göra det. Vissa saker, som att vakna med ett ryck på offentliga platser, tycker jag är pinsamma utan att jag vet varför.
Ärligt talat så tror jag inte att så många andra reflekterar över om jag sov eller inte så att skämmas känns lite onödigt.

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0