Judith och Mika talar ut

Vi har tjeckat in på Naturbruksgymnasiet i Dingle (känner att det är mycket upprepning i mina inlägg men jag anpassar mig efter de nya läsarna eftersom de gamla läsarna hoppar av pga upprepning). Det är jag och Judith som har det bästa rummet, alla de andra sexton är avundsjuka på oss. Kvällen har bestått av ett litet välkomstmöte samt utdelning av overaller, kepsar och givetvis, pluggmaterial. Vi har insett att vecka inte kommer kunna ägnas åt att slappa, schemat är fullt. Imorgon har vi mjukstart med frukost klockan sju så jag tänkte att jag kanske hinner göra ett morgoninlägg, vilken bonus!
Nu har vi (jag, Judith och ni) två problem. Jag lämnade datorn hemma och som jag nämnt tidigare vill jag ha saker så som de alltid varit och så som de skall vara. Med det sagt menar jag att jag vill kunna göra styckeindelning i mina inlägg. Jag vill kunna avsluta mina inlägg med mitt namn i fet stil. Jag vet inte hur man gör från mobilen och bryr mig tydligen inte tillräckligt mycket för att ta reda på om och hur man gör. Men det här behöver inte vara ett problem så länge ni tänker er styckeindelningarna jag inte kan göra.
Nu till den verkliga problemlösningen: bör vi sova? Vi har kommit fram till att vi borde somna vid åtta på kvällen de kommande dagarna för att få sömn nog (jag skulle kunna dygna mig igenom livet men Judith behöver sina timmar och eftersom vi delar rum faller jag in i hennes rytm). Vi tänker att vi borde sova nu men vet inte om vi kan. Rent spontant kände jag nu att ett försök att sova kan ge oss svaret på den frågan. Förresten är jag väldigt trött.
Med dessa två dumma problem och mina tankar kring dem kan jag konstatera att det inte finns några problem. Ja, jag är trött och ni måste inte läsa sådant här...
//Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0