Hjälp?

Det är så bra att driva en påpass stor och välläst blogg som den här faktiskt är för man kan alltid få åsikter från massa olika håll. Jag tror att vi snittar kanske en fem kommentarer i månaden? Så jag tänkte, eftersom det inte har gått så lång tid in i februari ännu, att alla ni som tänkt kommentera den här månaden kan försöka göra det idag så att jag kan få hjälp med mitt dilemma. Vilket är:

 

Skall jag jobba idag; ställa upp för en kompis som håller i middagsserveringen, jobba med ett riktigt skönt gäng och ha roligt eller skall jag plugga? Jag borde och måste verkligen plugga men samtidigt så vet jag inte om det är moraliskt rätt att göra det som gynnar mig själv framför det som gynnar någon annan. Man får ju inte bli egoist. Så det kanske gör mig till en bättre människa om jag inte pluggar idag?

 

//Mika

Kommentarer
Postat av: Isa

Du har redan gjort ditt val, och det var ett bra val!

2012-02-08 @ 14:33:09
Postat av: Lord George

Gör inte en fågel av en fjäder, Mika. Moralitet gör sig irrelevant i sammanhanget. Tänk såhär; vilket kommer du sakna mest? Vilket känner du att du kommer gå miste om mest, om du väljer det ena eller det andra?

2012-02-08 @ 14:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0