En bekännelse:

När jag ändå är i farten...

 

När man skall göra styckeindelning här på bloggen (som jag precis gjorde) behöver man en kod. Jag har ännu inte lärt mig koden utantill utan måste varje gång jag skall dela på två stycken spara inlägget i utkast, gå till alla kommentarer, leta upp en kommentar från november 2010 (vilket inte är jättesvårt med tanke på antalet kommentarer vi får) och sedan kopiera koden som någon snäll läsare skrivit där. Jag frågade alltså i ett inlägg för 17 månader sedan hur man skulle gå till väga för att göra en styckeindelning, något jag ännu inte lärt mig. Bloggdesign är inte min grej. Ibland tänker jag att det skulle vara kul att ändra teckensnitt när jag skriver eller slänga in några ord i en annan färg, lite som att äta pannkakor till frukost emellanåt, men så inser jag att nej, det är omöjligt för mig att genomföra. Tänker i alla fall ge mig själv i läxa att lära mig koden utantill, den är inte jättesvår..:
<p></p>

Det blir lätt deprimerande när jag tänker på hur många minuter av mitt liv jag lagt på att leta upp den koden. Det är som när man räknar ut i hur många dagar man bortat tänderna. Det är lite för mycket information för vårt eget bästa. (Typsikt att jag lyckats få ett annat teckensnitt på det här stycket nu när jag skrev att jag aldrig lyckats med det. Dock vet jag inte hur det gick till... Det är oönskat i det här fallet.)

//Mika


Kommentarer
Postat av: Jennyy

Om du känner för att försöka lära dig om bloggdesign kan jag tipsa om en bra hemsida som jag har använt mig av: http://www.designadinblogg.se/ :)

2012-04-09 @ 00:10:26
Postat av: Sarah

Haha! Så sant! Du hade kunnat bli en sjukt bra krönikör! Just sayin :)

2012-04-19 @ 23:12:09
URL: http://www.seeyouthere.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0