Vad pluggar Mika i Lund?

En grundkurs i psykologi på 30p.
Tanken är inte att jag skall bli psykolog. Tanken var ett tag att jag skulle samla på mig lite högskolepoäng så att jag kan plugga journalistik men jag vet inte. Just nu vill jag bara läsa någonting som är roligt.
Psykologin är riktigt intressant och även om det bara är en kurs så är den på heltid och går undan. Första föreläsningen gick så fort det inte gick att anteckna i takt med vad som sades och efter första seminariet var frågorna fler än någonsin.
Så nu har jag det precis så som jag vill, ett eget place där jag kan sitta och plugga på någonting jag tycker är kul till sent in på natten.
Föreläsningarna är roliga och alla lärare jag träffat på hittills har imponerat på mig med att vara enkla och strukturerade.
Jag har lyckats hamna i grupp 4 (säger er ingenting) vilket innebär att jag har mina seminarier kl. 15-17 de dagarna då vi har dem (nu säger grupp 4 er någonting). Så idag blir det ett eftermiddagspass i skolan med ett seminarium om perception.
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0