Mustaschninjorna

Jag är en ninja, i alla fall på deltid. Och så bär jag mustasch, så sällan jag kan. Idag har det varit en lång dag med seminarium och "skattjakt". Bland de 45 uppdragen fanns bland annat att äta en matsked kanel, sälja en korv, få tio okända människor att bilda en kör, tigga till oss en filmaffisch, få kebabsås från tre olika kebabställen, ta reda på hur många kullerstenar det finns på stortorget, fota oss med rektorn samt få ett kort på en av Lunds mest unika alkisar (vad jag fattade det som i alla fall).
(Det med korven var förresten roligt. Jag vet inte hur det gick till för jag stod utanför men "vi" köpte en korv på 7eleven för 23 kronor som tjejen i kassan sedan köpte tillbaka för en krona, som hon dessutom fått av någon av oss. Haha, snacka om att vaska korv!)
Sist när vi var ute ihop kom vi på att vi kunde sätta mustaschen på fingret och bara ta upp den vid behov.
I den här fontänen skulle vi alla stå och sjunga studentsången. Sedan visade det sig att vi inte alls hade behövt stå i den för att få våra poäng, våra faddrar ville bara jävlas med oss.
Lukas sveper stark kebabsås och han som jobbade i luckan sa att vi skulle ringa 112 för att det skulle bli kaos efter några minuter.
En fin bild på mig:)
Nu skall jag däcka så att jag är taggad och laddad för min föreläsning om minnet imorgon klockan tio!
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0