A million hours left to think of you and think of that

Jag är verkligen inte sugen på att skriva ett skitinlägg om ingenting bara för att det får mig själv att börja skratta, som jag alltid gör annars. Idag har jag inte hunnit tänka på annat än att jag måste plugga och det förstör en hel del. Första tentan är på fredag och jag längtar till fredag natt då jag kommer få sova. Det är verkligen inte klokt vad långsamt jag måste tänka med tanke på hur många timmar jag lagt ner och på hur mycket jag har kvar. Fast det går fort, det skall gå fort. Det är när jag tar mina tepauser som jag hinner reflektera över hur mina söndagar ser ut nu för tiden jämfört med vad de gjort innan. Jag och Linnéa har alltid haft söndagar som en pluggdag (alltid som inte alls har varit i en evighet men under högstadiet och gymnasiet). Ibland känns livet bra meningslöst och frågan om man inte skall göra något vettigt dyker upp. Just nu känns det inte meningslöst men man borde göra någonting som får världen att bli till en bättre plats. "Man" för att jag inte vill peka ut mig själv. Jag tror inte att den här bloggen räknas som något välgörenhetsjobb. Eller? Det skulle vara för att hjälpa mig själv i så fall, haha, jag älskar att läsa mina gamla inlägg.

 

Hur som helst var jag på avslutningssittningen för vår nollningsperiod med Kåren igår och då kände jag absolut för att göra ett roligt inlägg om kvällen så jag snodde med mig ett av sånghäfterna. Det var för övrigt en riktigt bra kväll! Go mat och hets att jag inte ens hann fråga hur läget var med mina bordsgrannar, så mycket sång och tal var det. Vi dansade och det slutade på Rosannas rum med att hon och jag hade ångest för plugget, ångest som vi inte ville ha. Jag vet att jag inte kan göra ett jäkla dugg åt det när jag är full på natten mellan en lördag och söndag, men det kan inte hjälpas. Jag är nog född sådan. Det blir mycket plugg i veckan men förhoppningsvis tar vi oss igenom det någorlunda tillsammans jag och de 6 andra jag pluggat med de senaste dagarna. Det är sjukt bra att plugga ihop och förklara det någon annan inte förstår. Och så känner man inte att man är ensam när man klunkar i sig kaffe för att hålla sig vid liv:)
Lite regler vi hade under kvällen igår. Läs dem!
HTS dejtförmedling. Vi fattade det som att man skulle fylla i lappen och sedan själv ge den till någon man ville ge den till...
Adolfninjor kallade de oss ute på gatan senare på kvällen. Trots att det var mustaschninjor vi var.
Jag har haft snyggare outfits i mitt liv. Nu måste jag plugga!

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0