Medeldistributionstandardavvikelsen

När jag tänke en kurs i psykologi tänkte jag inte att jag skulle behöva plocka fram miniäknaren igen. Det är visserligen inte så mycket matte och det är inte i närheten av antalet formler vi hade på gymnasiet, men lite matte är det. Vi är inne i fem veckor med vetenskaplig metod och statistik. Trots att vi bara nuddar vid matematikens förtrollade värld så är jag glad, haha. Matte är kul (så länge man förstår sig på det).
Våra föreläsningar innehåller en hel del sk. huvudfotingar. Jag hade aldrig hört talas om begreppet innan men tydligen hör det lite till allmänbilningen att veta vad det är. Det är i alla fall de små gubbarna med ben och huvud.
Det absolut knepigaste med den här delkursen är alla långa ord och insnurrade meningar. Rubriken på inlägget är ett exempel. När jag hör en mening måste jag stanna upp och tänka på vad den betyder innan jag kan fortsätta, det går inte ritkigt automatiskt ännu. Men tids nog lär man sig kanske:) Nu måste jag fortsätta plugga. Sedan skall jag och Isa åka och handla mat. Det är så lyxigt för hon har bil:)
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0