Anonyman talar ut

I måndags gick min morgonträning inte som jag tänkt. Efter föreläsningen lyckades jag övertala min anonyma träningskompis som bangade halv sju passet. Han gick med på att träna på ett villkor: att vi först gick till HM och köpte underkläder (och strumpor för min del). Det var kravet. Det blir lätt så bland studenter har jag märkt. När man väl kommit in i den onda cirkeln att köpa nytt istället för att tvätta är det svårt att komma ur den och man fortsätter att köpa nytt, eftersom det är så bekvämt.

 

Efter shoppandet delade Anonyman med sig av en av sina djupare tankar. Han funderar på om det är medvetet gjort att killar som i vanliga fall kan köpa en tröja i Small eller Medium kan köpa kalsonger i storlek Large. Han påstår det, att storlekarna på underkläder är mindre för att det inspirerar till att handla dem. Ingen kille känner för att slänga upp ett par Small på disken men att man känner att man nog skall slå till när Large verkar passa. Dock gör nästan alla märken såhär så det är ingen som säljer extra pga av det. Kanske att de få märken som har normala storlekar förlorar på det.
Jag sa att det är motsatsen som gäller bland tjejer, inte vill någon köpa den största storleken där inte...

 

Efter det bokade vi en tvätt-tid till killen sedan gav vi oss ut på en löprunda i Lunds morgonluft:)

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0