Ni som tycker att jag verkar med i svängarna behöver inte läsa det, ni som inte tycker det kan lika väl läsa...

Idag gick jag för att lämna in min dator. Jag sa som det var; att den låter konstigt ibland när jag startar den. Även vid andra tillfällen. Den låter alltid när jag vänder datorn fram och tillbaka i luften. Först fick jag höra att man vanligtvis inte skall göra så med datorn när man startar den, vilket jag vet, jag bara gjorde så för att med säkerhet framkalla ljudet jag i det läget ville höra. Det gick inte, datorn lät inte alls... Killen som hjälpte mig bad mig att förklara ljudet och jag sa att det lät som att en skiva försöker startas upp, kanske att den låter lite hackig med. Ungefär då insåg jag mitt misstag. Killen frågade om det inte var så att jag hade en skiva i datorn och jag sa att det kunde vara så men att jag i så fall satte i den igår och att datorn lät även innan dess (det sa jag bara för att jag tyckte att det var pinsamt. Skivan sattes i strax innan dess att datorn började låta konstigt, dvs när jag var i Santa Barbara för en månad sedan...). Ut ur datorn tar jag en Sex and the City skiva och känner mig totalblåst. Men jag fortsatte att proppsa på att det inte var skivans fel. Efter att tag sa jag att jag gärna tar hem datorn igen och hoppas på att den börjar låta konstant så att jag kan lämna in den. Det blir verkligen en konstig situation när kunden inser att den inte alls vill lämna in sin fullt fungerande dator när personalen bestämt vill lösa problemet. Om jag ändå bara kunnat svälja min värdighet, ursäktat mig för mitt misstag, tagit min dator, gått och aldrig behövt träffa dem igen. Det hade ju inte varit så farligt. Dock måste det tilläggas att det inte var jag som satte in skivan i datorn, så heeeeeeelt blåst är jag inte. Fast ändå, ganska.

 

Nu sitter jag och Felicia på håll och försöker lappa ihop det sista. Packning och framförallt musik! Vi har många timmars flygresa imorgon och eftersom vi knappt hinner sova innan lär lite musiklyssning vara lämpligt att ta itu med på planet. Jag tror även att stackaren pluggar nu de sista timmarna! Känner igen det och tackar mig själv för att jag inte är där, haha.
Jag och Felicia är så mycket mer lika som personer än vad jag och Linnéa är. I två dagar har vi planerat vilken mysig frukost vi skall äta imorgon. Och om några timmar får vi träffa Linnéa med. Det kan inte bli annat än bra det här!

 

//Mika

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ha ha ha ha ha ha!!! Bestämde mig efter rubriken att, ja, då får jag nog läsa detta ;-) . Fan vad pinsamt med datorn.. Ungefär som när Biggan gick för att kolla upp sitt otäcka födelsemärke hos doktorn och han bara "Menar du finnen?". Hi hi. Ha det lilla prutt!

2011-05-19 @ 21:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0