Fixardag!

Jag satte mig på min rast på Ica och gjorde en lista över saker jag skulle ta tag i idag. Det var en rimlig och strukturerad plan och det kändes bra ända ut i fingerspetsarna när jag skrev den. Den innehöll bara massa praktiska saker som bokningar, avbokningar, ringa samtal för att fixa det ena och andra med alla möjliga saker som inte fungerar som de skall osv. Listan gav mig dagens pluspoäng!

 

Sedan kom jag hem och har inte bockat av en endaste liten sak på listan ännu. Jag har tre minuter på mig i skrivandets stund och om jag skall hinna uppfylla den som i nuläget kan verka enklast, vilket är att sova i tid, så måste jag sluta skriva nu. Vilket jag inte gör. Det är här jag knappar in dagens minuspoäng. Så jag antar att jag är tillbaka på noll igen. Jag gillar att vara kvitt. Det är inte bra att vara för på topp. Jag kan ju faktiskt ta upp listan en annan dag och bocka av på den då. Plus att jag ju mått bra av att tro halva dagen att jag har sådan disciplin på mig själv att jag skulle fullfölja den.

 

En annan sak som hände idag var att jag kopplade in min tv. Jag köpte tv:n, sex månader senare köpte jag en kabel så att jag kan få in några kanaler och knappt två vekor efter kabelköpet kopplade jag ihop tv:n och kabeln. Nu är den igång! Man kan tro att jag är lat, oteknisk eller bara rent av dum i huvudet. Men jag anser mig inte vara något av det faktiskt. Jag har bara inte haft något behov av att kolla på tv sedan jag köpte den. Det är verkligen inte ett onödigt köp, bara det att det är en "kopplas in vid behov" pryl. Idag är vid behov. Jag klappar mig själv på axeln och är sådär löjligt stolt över att det är gjort. Snart kanske jag kan ta tag i sänglampan som jag köpte för drygt tre år sedan som fortfarande ligger under sängen... Vid behov Mika, vid behov.

 

//Over and out Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0