"When nothing else could help, love lifted me up"

Nu har vi varit i New York i snart en vecka. På kvällarna säger jag och Linnéa att vi skall dra upp varandra morgonen efter, oavsett hur mycket man stretar emot . Varje morgon går mobilen på snooze tills alla i rummet enas om att det är värt att sova vidare. Idag gick vi upp tidigare än någon annan dag för att ta oss till Harlem och vara med på en gospelgudstjänst. Men så blev det inte. Kön sträckte sig kring två av kyrkans väggar och strax efter att vi ställt oss i den kom en man och sa att det var zero point zero zero chans att komma in denna söndag. Så vi tog oss till en annan kyrka och fick vara med på en personlig liten gudstjänst som varade i två timmar. Grym upplevelse! Rubriken på inlägget var sista psalmen vi sjöng, för alla er som undrar.
Harlem

 

Sedan spenderade vi resten av dagen på samma sätt som vi spenderade gårdagen; med shopping. Det är verkligen slitsamt och ingen utav oss orkade med Empire State Building så vi sköt på det, tog en kaffe och ville aldrig resa oss igen. Nyss var jag ute och fotade lite i kvällsljus och snart lär jag däcka. Imorgon skall vi ta oss till SOHO igen. Vi har även planerat att äta på vårt favoritställe i Little Italy!
Det var allt för nu. På tisdag flyger jag och Linnéa tillbaka till Kalifornien medan de andra åker hem till Sverige. Det tar bara 50 minuter längre tid för dem att flyga till Paris än vad det tar för oss till LA. Det är sjukt! Just nu sitter Felicia och vinkar i takt med sina händer och fötter till mig samtidigt som hon viker sig av skratt.

 

//Mika

Kommentarer
Postat av: ISA

Grymt snygg jacka :D Kram!

2011-06-11 @ 21:03:52
URL: http://isablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0