In the middle of everything I found nowhere

Jag har så mycket att skriva att jag låter bli. Det är lite som när ett val mellan två bra saker blir till ett dåligt val. Egentligen borde man glädjas åt att man får göra något roligt men istället blir det ett jobbigt val eftersom det också finns något roligt som man inte får göra. När jag fattar beslut brukar jag inte tänka på vad jag helst vill göra, för det kommer jag aldrig på ändå. Istället tänker jag på vad jag helst inte vill gå miste om att ha gjort, det är faktiskt lättare. Där har ni mitt "dagens bloggtips"!
'
Idag, som nu är igår, fyllde Felicia arton år. Vi firade dagen med en god frukost, en helikoptertur över NY, en ännu godare grekisk middag och sedan en musikal på Brodway! Jag tror att hon är riktigt nöjd med sin dag, som har varit hemlig! Vi såg Lejonkungen och jag blir lika upprymd varje gång jag ser en musikal. Jag skall nu göra ett erkännande som kan hinta om att jag haft en dålig barndom (vilket jag inte alls haft): jag har aldrig sett hela Lejonkungen (filmen). Så sant som det är skrivet i bloggen. Strax efter att jag fyllt 20 år fick Lucas reda på det och gjorde ett tappert försök att ändra på det, men jag somnade efter första halvan... Så nu äntligen vet jag hur den slutar!

 

Jag har också lovat Felicia en roll i min musikal som jag bestämde mig för att skriva efter att jag sett Mamma Mia i London för x antal år sedan. Än så länge är det en väldigt dyster historia som inleds men en grupp människor i mörka huvor som tar sig fram på scenen strikt uppradade i ett proportionerligt mönster och som i kör säger en första vers som får allt hopp om ett vackert liv att gömma sig under sängen. Jag förstår verkligen inte vad jag fyllde mellanrummet mellan öronen med en gång i tiden. Jag måste tänka om, jag vill göra en musikal som sprudlar av lycka!

 

Det är väldigt väldigt varmt här i New York. Jag klagar inte, men det är för varmt. Det är säkert över 30 grader och folk går med paraply på gatorna. Det är inte gassande sol utan mer en kvav värme vars ursprung är svårt att avgöra; solen eller avgaser? Nobody knows.

 

Nu skall jag i alla fall försöka sova. Imorgon skall vi upp tidigt och rusta oss för en dag i värmen för jisses vad vi skall gå! Gata upp och gata ner på Manhattan med en karta i händerna. Jag är sugen på att turista!

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0