Vad jag kommer sakna när jag inte längre har det

är att komma hem svettig och törstig efter ännu ett försök att slå nytt cykelrekord hem från stallet. För att sedan inte ställa cykeln på sin plats eftersom det kan göras senare nu när det aldrig blir mörkt ute. Eftersom stallet alltid drar ut på tiden hinner jag bli vrålhungrig lagom till hemkomsten och öppnar kylen i samma veva som jag får syn på mina händer. Smutsiga som något riktigt smutsigt och det är då jag inser att jag älskar det. Det låter sjukt, sick, äckligt, underbart. Det finns inget bättre.

 

På sommaren går hästarna på bete. Det betyder större hagar och en betydligt större utmaning att hämta sin häst. En nackdel är att man måste dra på sig långbyxor och stövlar oavsett väder. Jag har ridit i shorts men det är ingen bra ide. En bra sak är att man kan slänga på ett träns och rida från hagen till stallet, det är mysigt:)

 

Min extremt smidiga planering har gjort att jag inte har någon sladd till mobilen och kan därför inte lägga in några utav dagens hästbilder. Hoppas ni överlever:)
Vissa stunder känns det inte som att någonting saknas:)

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0