Fredag i stallet

För 24 timmar sedan sprang jag runt i en hage och kände mig fånig. Zacke (hästen jag alltid skriver om) vägrade att följa med mig in till stallet. Så fort jag närmade mig stack han. Det är en svår situation då jag inte vet vad jag skall ta ut min ilska på. Nära till tårar förklarade jag för honom hur besviken jag var. Jag sa att det var noll respekt att han inte ställer upp för mig med tanke på hur många gånger jag ställt upp för honom. Jag sa att jag aldrig skulle ge honom mat igen. Jag kallade honom fet eftersom han vill beta gräs hela tiden. Efter en lång utskällning var läget det samma. Fick inte tag i hästen. Det värsta är att han ser glad ut samtidigt som han står där och tuggar några meter bort. Givetvis var han glad, det var därför han inte ville ifrån det.
Efter en vända till stallet för att hämta havre att muta in honom med så lyckades jag. Fick även resten av flocken hack i häl pga min hink. Han gör såhär några gånger om året Zacke; strejkar. Men när han väl kommit in i stallet är han lika glad som vanligt:)
Jag hoppas du läser det här Zacke, för jag vann!
//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0