"Eh, I´m like closing my eyes so I don't see myself. Noo? Can I say infinity? Why not?"



Nyåret som var för ganska exakt ett år sedan var helt perfekt! Jag tänkte att det inte gick att slå den kvällen men jag måste nog erkänna att jag trodde fel, vilket inte är allt för synd. 2010 fick verkligen ett värdigt avslut och 2011 en värdig start! Menyn som är på bilden är från förra året ( jag vet att igår tillhör förra året men jag menar förra nyåret) men samma killar stod för maten det här året och jag blev lika imponerad nu som då! Sedan sprang kvällen förbi i en alltför snabb fart vilket det brukar göra när man har roligt. Tolvslaget ute på Gabbes balkong känns magiskt, kanske för att det börja bli en traditon i och med att det är andra året i rad, jag är förlorad i traditioner.

Imorse bad Gabbe mig att hjälpa honom att leta efter en av stolarna till vardagsrummsbordet. Vi hittade den inte för den fanns inte. Men det var ganska skumt den tiden jag började fundera på om någon tagit med den hem...

Med tanke på det här med nystart som jag skrev om häromdagen så kändes det väldigt bra att börja det nya året med pizza och cola för att sedan flytta några meter över till ett cafe och dricka kaffe. Det kändes som att jag var med i en film när jag först mötte upp Ivan som smög ut från Marcus lägenhet utan att väcka honom, för att sedan träffa Linnéa och prata om gårdagen som vi firade på tre olika håll. Kan tänka mig att de i Sex and the City ses på ett cafe för att prata ut om gårdagen (borde verkligen ta mig igenom den serien). Lite så kändes det.

//Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0