Varför jag inte kollar på tv.

Igår kollade jag på tv, vilket jag inte brukar göra speciellt ofta. På Tv4 gick ett program som dagen till ära handlade om lövkrattning. Det var en doktor som skulle prata om ämnet ur ett hälsoperspektiv. Snacka om att inte ha någonting att ta upp i sitt program. Så det kom in två snubbar i studion vars ena hörn blivit täckt av löv. De började kratta och doktorn pratade om hur viktigt det är att inte böja sig på fel sätt för att inte skada ryggen. Okej, det tipset kan jag köpa.
Sedan berättade han att 12000 människor skadas varje år i samband med lövkrattning. Beroende på vädret kan det vara svårt att känna av hur ansträngande det faktiskt är, så det är viktigt att man dricker mycket vatten. En av de krattande gubbarna sa att det finns massa djur och mögel som gillade att leva bland löven, så han föreslog att skydda munnen med en mask, främst de som är allergiska. Den andra krattande gubben sa att barn ju tycker om att leka i lövhögar och att de ibland kan gömma sig i dem så att man inte ser dem. Det här är tydligen ett väldigt stort problem. Det har hänt att bilar har kört över barn som legat under en lövhög vid en vägkant. Så placera inga högar nära vägen och uppmana inte barnen till att gömma sig i dem. Nu är jag expert på att kratta löv!
Värdelös tv. Å andra sidan fick jag mig ett skratt.
// Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0