Hela världen är så underbar när man är korkad, tom och glad!

Jag har slagit den andra näven i näven som jag redan slagit i bordet. Under frukostrasten smög jag in till min chef för att ta ledigt lite till. Jag tycker verkligen att det är jobbigt, varför förstår jag egentligen inte för varje gång jag går ut från hans kontor är jag bara gladare än vad jag var när jag gick in. Idag sa han att livet är till för att levas.

 

Jag skall strax börja städa mitt rum. Det är verkligen katastrof här. Tangentbordet till min stationära hänger upp och ner (lär mig aldrig om det är ett ord eller inte), vilket är ganska bra jobbat med tanke på att det är trådlöst. Det är alltså kaos i mitt rum. Men det gör inte så mycket, inget alls faktiskt:)

 

Nu ser mitt liv ut som så att jag åker till Val D'isere om tio dagar. Sedan är jag hemma i tre veckor innan jag åker och hälsar på Linnéa Kalifornien i drygt två veckor. Efter det är jag hemma och jobbar i en månad innan jag åker tillbaka till USA och trippar runt mellan LA, Las Vegas och New York i en månad ungefär. Jag känner redan nu hur sjukt snabbt den här våren kommer gå så jag har gjort en deal med mig själv att leva i nuet. Just nu sitter jag på en klädhög i min säng och lyssnar på musik.

 

Den här låten, Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart , får mig att tänka på när jag och Anders åkte till Lysekil i våras. Jag sjöng på den i huvudet idag efter att ha spelat slut batteriet i både min och Ivans iPod. Den påminner mig om hur underbart livet känns ibland. Den är verkligen glad den låten:) Det sjuka är att Felicia sjöng "Är det säkert att du älskar mig?" när vi satt och åt middag. Vad är oddsen för att det skulle ske samma dag? Bra fråga.

 

//Mika

Kommentarer
Postat av: öz

Vad kul att att livet är så underbart. Låter ju hur härligt som helst med alla resor. Som en dröm.

Korkad- tom och glad konceptet är nyckeln till lycka alltså. Det tror jag är sant.

2011-02-23 @ 17:42:12
Postat av: Mika

Ja, det är verkligen underbart:) Det är ett koncept jag kör på i alla fall, puss!

2011-03-01 @ 23:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0