Brevet

I slutet av förra veckan damp det ner ett brev från försvarsmakten i brevlådan. Mitt namn stod handskrivet på det. Med hjärtat i halsgropen öppnade jag det. Jag läste att jag enligt lagen om totalförsvarsplikt var kallad till mönstring.






När jag läste att mönstringen skulle ske på Hamburgö förstod jag och satt och förundrades i några minuter innan jag fortsatte läsa. Datumet var givet och det framgick att det fanns tak över huvudet och begränsad tillgång till vatten. En lista över utrustning fanns också med. Sedan kom delen "För er som inte förstår". Där förklarar Lucas att han tänker ha en ritkig jäkla pangfest på landet och att vi är inkallade till den! Jag tycker själv att jag kan vara kreativ men vad är inte han då? Det var den bästa inbjudning jag någonsin fått och det är ett brev jag tänker spara länge! På sista sidan hade han satt en liten post-it-lapp där det stod "Ta gärna med dig några trevliga vänninor". Lucas läser inte vår blogg men han skall veta att det verkligen gick hem! Något som han säkert märkte när han loggade in på facebook samma dag och fick se en del statusuppdateringar som handlade om "det bästa brevet jag någonsin fått". Med det vill jag bara säga vilken fruktansvärt skön människa Lucas är! Alla verkar laddade för "mönstringen" som äger rum om några veckor.

// Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0