Tvättar

Idag tvättar jag. Eftersom jag skall flytta till Malmö (på söndag) och bo i en lägenhet helt ensam och boka tvättid nere i källaren känns det bra att tvätta igenom allt jag äger innan dess. Och eftersom ingen annan är här gör jag det helt på egen hand.

 

Vi har en extremt miljövänlig tvättmaskin som nästan tvättar utan vatten (det är sant och det är någonting de drar med ute på marknaden). Det gör att man måste fylla på den manuellt varje gång den har tömt och skall fylla på igen, så man kan inte slappa här inte. Idag har jag lyckats fylla på för mycket vatten några gånger och då stänger maskinjäveln av sig. Så då får jag börja om. Så varje tvätt har tagit drygt två timmar och 6 påfyllningar. Hur lyckas jag? Jag har tvättat hela dagen och lyckats köra två maskiner. Mamma?

 

En annan rolig sak. Jag köpte en dräkt i USA där tröja och shorts matchade så fint:
Jag vet att det är extremt förbjudet att fota sig i omklädningsrum men jag gillar att utmana ödet.
Guess what? Nu matchar det inte längre:)
(Mina fotoskills är kassa men det är stor skillnad. Och tröjan har samma färg som när jag köpte den, även om den ser rosa ut på bilden. Den är som om jag har tvättat ur all färg ur shortsen. De är typ grårosa med en touch av tristhet...)

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0