När det går bra

En sak jag inte gillar är när man tar vänner för givet på så vis att man inte ser till att ses för att det alltid finns en morgondag då man kan ses. Jag och Ivan har hamnat lite där. Det kommer alltid andra tillfälligheter i vägen. Båda två tänker likadant och det gör att vi inte ses så ofta. Det finns ett ställe vi träffas på ganska ofta och det är på fyllan. Där säger vi alltid hur mycket vi tycker om varandra och that's it. Sedan dröjer det tills nästa fyllan innan vi ses.
Det är konstigt för han är en av dem jag har roligast ihop med. I alla fall så skulle vi träna ihop häromdagen...

 

Vi träffades och gick en liten promenad. Vi hade en lite kiosk här uppe i Backatorp där vi alltid köpt glass förr men den stängde för bara några veckor sedan. Jag nämnde hur sugen jag var på godis och att det är synd att Jourlivs (som den hette) inte finns kvar. Jag tyckte att Ivan bad min sluta prata om någonting som inte finns, men jag hörde bara fel. Han sa att det är tråkigt att den inte finns kvar. Deprimerade promenerade vi till bussen och tog den ner till torget för att köpa godis. På vägen ser vi torgets pizzeria och kommer på att aa, vi är nog lite hungriga.

 

En pizza, en kebabrulle, en påse godis och 2 liter cola senare tummar vi på att det var sista gången. På ett tag.

 

Det som kändes lite dubbelmoraliskt var att jag hade träningskläder på mig. Men, vi gick hela vägen hem och brände säkert en två, tre godisar var:)

 

//Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0