Jag bara undrar

Jag sitter på bussen och sneglar på en tidning som en kvinna framför mig läser. Det står om Anders Bagges hund som råkat ut för en olycka. Den överlevde men fick antagligen åka in till sjukhuset, som många andra hundar också får. Bagge tycker självklart att det är ledsamt, precis som de flesta hundägare tycker då deras hundar skadas. Ändå skrivs det om Anders och hans hund som inte är något utöver det vanliga, förutom att människor tycker att det är intressant läsning. Jag nekar inte till att jag själv kan vara intresserad av att läsa liknande saker, just denna artikeln är inget jag hoppar högt över. Men jag förstår inte vad som är det intressanta och roliga i läsningen egentligen. Är det pga att det känns som att man känner personen det handlar om? Vilket man inte alls gör... Jag tycker synd om alla kända människor som måste dela med sig av allt, eller det ser i alla fall ut i media som att de delar med sig. // Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0