Of course there's sharks here, it's an ocean...

För en vecka sedan blev en surfare attackerad av en 5-6 meter lång vithaj, 45 minuter från stranden där jag brukar surfa! Han hade tydligen märkt vad som var på väg att hända eftersom han försökte få sin kompis uppmärksamhet. "Help me dude" var hans sista ord. Sedan anföll hajen. Efter anfallet gick det inte att rädda honom, han förlorade alldeles för mycket blod. Till och med surfingbrädan hade gått sönder i attacken.
Min kompis som jag surfar med har gång på gång försäkrat mig om att jag inte behöver oroa mig för hajar när vi surfar. Det har inte varit alls många hajattacker här eftersom vithajar inte brukar anfalla människor. Jag har känt mig ganska trygg med den vetskapen, trots att det alltid blir lite obehagligt när man kommer ut på djupare vatten där man inte bottnar. Jag kommer aldrig kunna känna mig säker igen.
Frågan är om jag ens ska surfa något mer?
/ Linnea

Kommentarer
Postat av: Sally Säl

No more surfing!! Vad var det jag sa: Akta dig för HAJARNAAAAAAA!

2010-10-29 @ 11:24:09
Postat av: linnea

hahah true story

2010-10-30 @ 19:41:10
Postat av: osskie

tycker att du har mer att oroa dig för i jonathan rosenqvist än hajarna ;)

2010-11-03 @ 07:23:04
URL: http://osskie.se
Postat av: Linnea

Hahaha true story! man vet inte riktigt vart man har den killen;)

2010-11-04 @ 06:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0