3 roliga saker från ica

*   En pappa har handlat och packar ihop sina varor. När han är klar ropar han på sin son som springer runt inne i      affären. Sedan vänder han sig till mig och säger: "Min son är som ett barn". Jaaaha, tänkte jag. Vilken
tur...

*   En ganska macho kille handlade och jag märkte på honom att han tyckte att det kostade lite mycket. När han
packar ihop sina varor frågar han om han får lämna tillbaka två pestoburkar. Jag säger att han självklart
får göra det. Då slänger han ur sig: "jag märkte att jag hade det hemma"...

*   Jag frågar en kund om han vill ha något mer efter att jag slagit in alla hans varor. Då svarar han att han skulle
vilja ha en kaffe med mig. Tystnad. Han sa att jag alltid är så trevlig att han nästan skulle vilja bjuda ut mig,
(det sa han som någon slags förklaring till det första antar jag). Jag var tvungen att fråga varför han bara
nästan ville göra det och då sa han att det ju finns en risk för att jag skulle säga nej. Jag tittade på den långa kön som lyssnar på samtalet och sa lågt till honom: "Om jag vore du skulle jag inte fråga, för jag har nämligen
pojkvän
". (I kassan har jag alltid haft och kommer alltid att ha pojkvän). Han tittade på mig och sa att han inte skulle fråga. Sedan sa han att han skämt ut sig och aldrig skulle handla hos mig igen. Det tog ett bra tag innan
jag såg honom efter det. När jag väl gjorde det ringde hans telefon och han sa till sin kompis att han var tvungen att svara för att det var hans flcikvän som ringde.

// Mika

Kommentarer
Postat av: lääänge länge länge sen..

Psst.. folk har fått sparken för att dem bloggar om sitt jobb.. hoppas att du kollat så det är okej! (: bara ett litet tips!

2010-11-06 @ 22:51:27
Postat av: Mika

Tack för det lilla tipset men det är lugnt:) Jag vet att man skall vara försiktig men likaväl som att jag iakttar någon på stan och skriver om kan jag skriva såhär eftersom jag inte utelämnar någon information som skulle kunna identifiera någon.

2010-11-06 @ 22:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0