Det Första Inlägget Ever!

"Jag har aldrig tidigare bloggat i hela mitt liv, trots det så verkar jag klara av det bra än så länge. De bloggare som jag känner säger att det är lätt att blogga och det stämmer säkert. Mitt enda problem är nog tiden, det finns alldeles för lite av den. Men med lite positivt tänkande och bra prioriterande så ska nog även det problemet vara ur blogg-världen snart." Bla bla bla!

Ungefär så har jag börjat alla mina tidigare bloggar; med att skriva att jag aldrig bloggat innan. Nu har jag kommit på mig själv och tänker inte ljuga längre! Det här är inte min första blogg, jag har nog bloggar på alla de vanliga bloggsidorna (det är också den enda anledningen till varför jag bloggar tillsammans med Linnéa, blogg.se lät mig inte öppna ännu ett konto här så jag behövde henne!). Fast den här bloggen skiljer sig från de andra med hästlängder eftersom den är "offentlig". Jag kan däremot säga, utan att ljuga, att jag inte kan någonting om att blogga. Själva skrivandet är väl inte så svårt men det här med att göra snygga inlägg lär dröja... Haha, tur är det väl att det är insidan som räknas!

Idag skall jag jobba, precis som alla andra dagar. Imorgon börjar jag på min fjärde heltidsvecka. Förvånandsvärt nog har tiden gått fruktansvärt fort, jag trodde att de här veckorna skulle krypa fram. Igår började jag sju på morgonen och eftersom jag var själv hemma innebar det problem. Jag vaknar nämligen inte på morgonen, inte av klockor och telefoner och annat materiellt. Så jag satt uppe i fredags med planen att jag skulle dygna för att inte försova mig till jobbet. Klockan två var jag såpass trött att jag gick och la mig i alla fall, men inte utan en lösning! Trodde jag... Linnéa lovade att ringa och väcka mig runt fem på morgonen, innan hon gick och la sig efter sin utekväll i Smögen. Men ringde den trogna gamla vännen? Nej. Jag har mig själv att tacka att jag av en slump vaknade strax efter fyra. Sedan satt jag på balkongen och lyssnade på musik i två timmar innan jag gick till jobbet. Att jag bara sov i två timmar märkte jag när jag skulle gå hem från jobbet på eftermiddagen. På väg till bussen ringer jobbtelefonen som av någon anledning ligger i min skinnjacka, det behövdes hjälp i kassan. Skrattandes åt mig själv gick jag tillbaka med telefonen, jag hade aldrig överlevt kvällen med den i mitt hus! Haha.

Jag har inga passande bilder från mitt kära jobb men jag älskar bilder av alla dess slag så jag lägger upp några från midsommar! Nu måste jag kila, Ica väntar! :)



Midsommarlunch :)


Kökspersonalen och en snubbe som dricker öl...



Jordgubbar med grädde!


Midsommar i Fjällbacka! :)

Jag tror vi är bäst // Mika

Kommentarer
Postat av: Mattias Abulu

Äntligen är ni igång tjejer! :) ni kommer klara det galant. Passa på att ladda upp bilderna lite större så det inte ser så "mesigt" ut med små bilder ;)

2010-07-12 @ 22:01:21
URL: http://mattiasabulu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0