Underbarnet i mig

Jag hittade passande nog en lista på yrken som skulle passa mig bra (enligt någon undersökning jag gjorde när jag gick i nian, inför gymnasievalet). Jag håller på att kvävas bara av att titta på den...

Kapellmästare
Hästmassör
Zoolog
Genetiker
Trädgårdsingenjör
Farmakolog
Mikrobiolog
Fysiolog
Biolog
Ekolog
Botaniker
Viltmästare
Farvaltare (lantbruk)
Fiskeribiolog
Jägmästare/skogsvetare
Livvakt
Naturgeograf
Transportledare
Mationsledare
Molekylärbiolog
Limnolog
Ordningsvakt
Fritidspedagog
Lantbrukskonsulent
Argonom

Jag förstår inte varför allt handlar om jord- och lantbruk?! Det som lockar mest på listan är livvakt och det har jag inga större planer på att bli. Jag kan sätta en peng på att jag när jag slår upp dagboken som innehåller den här listan om trettio år så är jag säkert något av det som står i den, typ botaniker....

Jag har också hittat massa gamla berättelser som jag skrev när jag var mindre. Jag hade två olika stilar när jag skrev. Antingen så byggde jag upp allting på ett bra sätt och beskriv detaljerat miljön och karaktärerna så att det blev en bra historia. Alla de berättelserna slutade på samma sätt; att någon slog huvudet i nattduksbordet och vaknade ur en dröm. På så vis slapp jag avsluta berättelsen på ett vettigt sätt, det är ju ofta slutet som är svårt att få till då det skall snyta ihop allt.
De andra berättelserna handlar om att den som berättar dör.

Det roligaste jag hittat idag är när jag skall förklara hur människor med glashjärtan är (?) och jag på fullaste allvar använder mig av ordet "klarglast". (Ta hänsyn till att jag inte alls var gammal) Haha!

Idag fyller Yammi år och lite senare skall jag dit! Hon sa att Greven och Grevinnan från Tjörn var välkomna, jag antar att det är jag och Anders...


Jag fotade Yammi någon gång i våras!




Hon är ju inte lite snygg...

// Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0