Framme i Santa Barbara

Äntligen är jag här! Jag vaknade upp i min nya säng, i mitt nya hus, i en ny stad, i ett nytt land, på en ny kontinent av att främmande personer pratade i köket. Det har inte börjat kännas verkligt ännu. Det är synd att jag glömde kameran när vi var och utforskade stan. Vi har haft en helt underbar dag. Jag är redan förälskad i Santa Barbara!
Det var en sjukt lång resa igår. För det första avskyr jag att flyga. I början satt jag på spänn hela tiden och lyssnade efter konstiga ljud. (konstigt ljud=motorerna har gått sönder) Flygrädsla tror jag det kallas... Eftersom jag inte lyckades somna på något av planen var jag vaken 27 timmar i sträck. Det gick verkligen inte att tänka i slutet.
Vi åkte från Arlanda kl 9 på morgonen och mellanlandade i New York. Där gick vi igenom flera säkerhetskontroller och fick checka in resväskorna på nytt. Vi väntade på flygplatsen några timmar innan vi klev på planet mot LA. Det var stört varmt när vi klev på, planet kunde lika gärna varit en bastu. Tillslut bad piloten alla passagerare att gå av innan starten för att planet behövde kylas ner. Vi blev två timmar försenade. Väl framme i LA tog vi en bil direkt till Santa Barbara. Jag hade sett fram emot den här bilfärden hela resan men vi hann inte lämna flygplatsen innan jag hade somnat.
Här är lite bilder från planet. (Korten på oss är inte okej så ni får bara se vad vi åt ;) Saras naglar var snyggast så hennes händer fick vara med på bilderna.
Vår frukost på planet??? Vi trodde att det var ett skämt först.
Middagen var godare :)
Egen mini-TV
Den äckligaste korven jag någosin ätit.
Imorgon lägger jag upp lite bilder på mitt nya hus :) Måste sova nu.

// Linnea

Kommentarer
Postat av: yam

åh din lyckostt! pratade precis med mika som sa att du kommit fram! jag ser fram emot att se alla underbara bilder från dig under fyra månader! har inte fixat skype än men det kommer ;D PUSS PÅ DIG!

2010-08-08 @ 16:19:18
Postat av: Linnea

Yam du måste fixa skype nu!!!!!!!! Jag saknar er där hemma. :( Du skule bara veta hur underbart det är här :)

2010-08-10 @ 18:28:32
URL: http://welosecontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0