Du kan göra vad som helst

När jag kom hem från jobbet idag gav jag mig ut på en springtur i ösregnet. Ibland förstår jag inte riktigt mig själv. Jag har inte sprungit på säkert två veckor och så tar jag tag i det när vädret är som minst lämpligt för det. Fast skall man så skall man, utan undanlykter. Plus att det var ganska skönt, jag var genomblöt bara efter några minuter.

Allting känns väldigt väldigt bra just nu? Varför? För att det börjar bli mörkt när jag går till och från jobbet, för att min bästa kompis flytt landet, för att jag inte har några som helst planer för mitt liv och för att mitt rum är stökigare än någonsin? Ja, jag tror faktiskt att det är därför. Som man säger så tror jag att alla människor mår bra av att utföra något, av att vara sysselsatt. Jag jobbar visserligen heltid på Ica men känner inte att jag direkt tar mig an något i höst. Inget som går att ta på. Men jag har så mycket idéer, små saker som jag har tänkt ta tag i. Jag ser det som en uppbyggnadshöst. Lite som återhämtning efter tolv år i skolan. Igår började de flesta skolan och för första gången på väldigt länge vill jag inte tillbaka. Tajmingen är perfekt! Jag älskar struktur, späckade scheman och uppgifter men jag har kommit på att jag kan få in det i mitt liv ändå. Jag känner mig nöjd över att jag inte tog mig an ännu mer plugg med en gång, utan att ha minsta koll på vad jag vill plugga. En till sak som jag har lovat mig själv är att jag skall glömma bort hur man stressar. Även om jag är sjukt bra på det och hinner med mer saker än vad jag borde rent logiskt, haha. Det är (snart) höst och jag älskar det! Jag är sjukt glad! Det kommer bli en härlig höst!


Gammal bild men den känns lite höstig:)

Anders mailade mig precis och skrev att det är en lampa som lyser honom rakt i ögonen. Han orkar inte fixa det och undrar vad han skall göra. Jag svarade att han alltid kan blunda. Jag börjar fundera på om han är latare än Ivan?

// Mika

Kommentarer
Postat av: Linnea

Mika jag saknar dig! :(

2010-08-25 @ 21:22:57
URL: http://welosecontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0